Ämne: Lixouri
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2018-02-27, 11:24
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Lixouri

Hej,
Jag har aldrig bott i Lixouri och kommer nog aldrig att göra det heller. Staden är fin liksom hela Palikihalvön. Men det skulle nog kännas enahanda att bo en längre tid där.
Det är väl strandliv som gäller på Paliki. Strax söder om staden ligger Lepeda beach som är ganska bra faktiskt. Det brukar vara mindre med folk där än på Xi, som ligger i södra änden och angränsar till Mega Lakos beach. Lepeda och Xi/Maga Lakos präglas av den röda sanden.
Nordväst om staden ligger Petani beach som ibland kallas ”Mini-Myrthos” pga sin likhet med storebror.
Man behöver helst ett transportmedel för att ta sig runt på halvön, och för att ta sig över till huvudön. Färjorna går ofta mellan Argostoli & Lixouri och tar ca 30min.
Vi brukar bo i Lassi och då promenerar vi in till Argostoli på kvällarna. Det tar bara ca 20 min. Någon gång emellanåt tar vi färjan från Argostoli till Lixouri för att äta middag. Då hinner man strosa runt lite i staden också.
Men som sagt, jag tycker att det är bättre att bo på huvudön. Allt känns mer tillgängligt då.

//Conny
Svara med citat