Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2011-06-02, 18:42
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: I skuggan av vår tystnad ?

Jag försöker också leva upp till ryktet magsur medelålders vit man så här kommer min svarssalva:


Citat:
Varför ta paus? Det är extremt väldokumenterat att Grekland sitter i skiten upp till näsan. Hur många fler dimensioner finns det...?
Pausrekommendationen var avsedd för att låta hjärnan komma ikapp tangenttryckningarna hos många kommentatorer.


Citat:
De har inte ens BÖRJAT med reformerna de lovade!!! Grekiska staten har inte uppfyllt något av målen som sattes upp!!! Den tidigare charmen med Avrio tynar snabbt...
Svenska politiker har lovat ta bort den tillfälliga värnskatten så snart läget tillåter. Charmigt värre. Är grekernas politiker stöpta i annan form än våra??


Citat:
Nåja... Sverige är inte perfekt. Visst. Det håller jag med om. Men att jämföra huliganproblemet, som för övrigt finns i Grekland också, med att man som land måste låna hundratals miljarder för att klara ekonomin, haltar väl lite...
Sverige inte perfekt kallar jag dagens understatement.

Citat:
Dessutom är Sverige en av de tre starkaste ekonomierna i EU enligt en rapport som kom i veckan.
Nu ja.


Citat:
Hur gott tror du de killarna sover...? Det är ju inte småpengar det rör sig om...
Har inte flera av EU´s stater ställt garantier för lånen mot bankerna?


Citat:
Hajar ärligt talat noll... Utveckla tack.
Menar bara att det är lättare för extremister att få mediaplats i ett samhälle med stora problemområden, och att det inte är säkert att vi har procentuellt mindre antal virrpannor än Grekland.


Citat:
Och reglerna för medlemskap i EU är tämligen tydliga...


Menar du på allvar att reglerna är tydliga även gällande straffåtgärder . Hur kan då politiker i flertalet länder tillåtas bryta mot underskottsgränserna inkl exempelvis Tyskland?

Citat:
Hit me baby one more time.