Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2018-06-20, 11:11
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Tips på resmål...

Citat:
Ursprungligen postat av Didi-san Visa inlägg
Låter lockande, var rekommenderar du att man bor i så fall?
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Pigadia tycker jag att du ska bo i om du väljer Karpathos.
Absolut Pigadia. Det är där du hittar litet liv och rörelse, även om det inte är direkt packat med folk. ;-) Tvärtom, dagtid är det rätt tomt. På kvällarna är det mer aktivt. Det är också därifrån bussar och båtar utgår, så du kan göra utflykter om du inte vill köra själv. I Pigadia hittar du en lång hamnpromenad där "alla" strosar på kvällarna, hälsar på bekanta eller bara tittar på folk från någon av barerna eller tavernorna. Det finns tillräckligt med affärer för att du ska kunna hålla dig sysselsatt; det finns mängder av bra tavernor av alla de slag, och det finns en lång, lång strand. Och du har musiktavernan Pelagos!

De andra charterorterna, Amoopi och Lefkos, består i princip bara av hotell, tavernor och någon liten supermarket. Om du inte vill göra något annat än att sola, bada, äta och gå i säng duger de; själv skulle jag få lappsjuka. Vi åker gärna till Lefkos över dagen, men på kvällarna vill vi ha litet liv omkring oss. Amoopi undviker jag. Eftersom jag måste åka under sommarlovet är det alltid packat med folk där den perioden, och det gillar jag inte.

Karin
som håller på och packar
Svara med citat