Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2012-04-26, 18:07
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: Østre Kreta - steder å se

Citat:
Noen som kjenner til eller har kommentarer vedr. Sissi / Neapoli / Milatos-området?

Mvh,
Amas
Milatos är en liten by vid havet på norra sidan. Det är min fru´s absoluta favoritort. Det finns 4-5 tavernor direkt vid havet, varav en med ägare som blivit vår vän. Kvällstid kommer det fina människor från lyxhotellet Minos Imperial 500 m längre bort (där vår dotter fortfarande finns som modell på internet). Det finns en äldre del av byn lite längre från stranden och ytterligare längre bort byggs det nya hus. Byn ligger på en återvändsväg c.a. 1 mil från Neapoli. Badstranden är fin men stenig.

Neapoli ligger vid huvudvägen inåt land c.a. 1 mil från havet. Det är en stor by med mitt favoritsjukhus där man sydde ihop mitt ben gratis på 30 minuter efter en MC-olycka. Läkarna översatte sköterskans kommentar att "inte kunde jag vara så gammal" vilket ger ytterligare pluspoäng. Byn har en vacker park och är inte speciellt turistifierad.

Sissi har vi bara besökt ett par gånger. Det är en lite större by än Milatos vid havet med fler turister och tavernor. Byn verkar trevlig men ligger lite för nära Malia för vår smak, dvs den lockar till sig skräniga ungdomar med 4-hjuls MC.

Lycka till med planerna.

Senast redigerad av Kritsabo den 2012-04-26 klockan 18:15. Anledning: Stavvfel
Svara med citat