Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2008-08-21, 21:10
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jag har aldrig ens tänkt tanken att (snygga, rena) shorts skulle vara fel på en man/pojke på kvällen i Grekland ! Vi försöker handla nya, tunna shorts varje år, flera par, åt manfolket i familjen, så att de skall slippa svettas och bli ofrächa...

Och rena, nya T-shirts samt kortärmade, tunna skjortor, det har de med sig. Och byter varje dag, så att de är fina (och nyduschade) när vi går ut på kvällen.

Vi åker ju ofta i juli, så värmen kan vara uppåt 40-grader eller mer. (35-grader i skuggan - som att sitta i bastun! Tänk att ta på sig jeans då ) Tyckte väldigt synd om servitörerna vissa kvällar, när de sprang och serverade och svetten rann i floder. Tyckte nog att det det var lite ofrächt, men vad skulle de göra?

Men vi har aldrig fattat att männen i familjen skulle haft långbyxor på sig, det känns väldigt främmande när värmen är som den är i Grekland i juli. Vi har nog fnissat lite om vi har sett en turist i långbyxor och tubsockor, tyckt att de inte riktigt har fattat galoppen... faktiskt så pratade jag med en norrlänning som svettades i sina tubsockor och ojade, sa att han alrig hade varit med om sådan hetta, det var inget för honom. "Bättre hemma", sa han.

Och så har kanske grekerna fnissat åt oss, eftersom vi går tunnklädda. Men jag tror inte att vi kommer att ändra oss, bekvämlighet går nog före grekernas eventuella beundran av våra långbyxor. Vi är i alla fall rena och frächa! Och nog tycker jag att vi är fina...
Svara med citat