Visa ett inlägg
  #43  
Gammal 2008-08-21, 10:22
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jag måste få inflika lite jag med. Vad säger grekerna om trekvartbyxor då? Är det shors eller byxor? Min man bär oftast snygga jeanstrekvarts eller ljusbeiga trekvarts på kvällen. Till det har han kortärmad skjorta eller en pikétröja. Det ser alltid snyggt ut. T-shirt har han ibland med, men inte samma som på dagen!

Jag har direkt inte reflekterat över klädsel på människor omkring mig i Grekland FÖRUTOM två saker. Många greker bär täckjacka och kängor på kvällarna (då reser jag oftas slutet av maj/början av juni). Engelsmännen ser ut som fotbollshuliganer i fobollströjor, rakat huvud och tatueringar medan deras damer trippar bredvid i höga guldsandaletter och tighta klänningar. Nu säger jag inte att ALLA ser ut så men många. Oftast inte så klädsamt och rätt vulgärt ibland.

Så länge man har skapligt styrkta kläder, är nytvättad "hel och ren" och ser proper ut, då spelar det ingen roll vad man har på sig, tycker jag.
Bar överkropp går ALLTID bort!! Om man inte befinner sig DIREKT på beachen vill säga. Skyla sig när man går in i ett kapell eller kyrka är en självklarhet!

"Ta seden dit man kommer" - är ett ganska bra riktmärke.
Svara med citat