Visa ett inlägg
  #99  
Gammal 2011-06-15, 20:31
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Frågan är väl fr a om alla turister ö h t tar sig ut ur landet vid en statsbankrutt. Flygplatspersonal (från flygledarna till de som jobbar med att ladda planen med bagage m m) är ju statsanställda. Vem tror att de jobbar vidare när staten inte längre kan betala deras löner?
Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Krisen fördjupas. Ingen lösning i sikte i Bryssel igår, och Papandreou skall möta presidenten idag. Demonstranter skall omringa parlamentet. Dessutom omfattande generalstrejk. Vad händer härnäst??

http://www.athensnews.gr/
Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Merkel och Sarkozy träffas på fredag. Kommer inte de överens då om hur Greklands/Euro-krisen skall lösas ser det mycket mörkt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Och jag som blev hudflängd häromdagen när jag varnade för inbördeskrig.
Hej och Hå .. Täng så illa och åt skogen det kan gå!!!!

Stå på dig Seukel, det är ju säkert så som du säger att allt som kan gå fel också kommer att göra det. Eländes elände!!! Tror du verkligen att det kommer att räcka med inbördeskrig i Grekland. Finns det inte risk för att det kommer att sprida sig till hela Europa, eller kanske t o m ett nytt världskrig. Och du .... förutom att det kan blir världskrig .... tror du att man kan få ut pengar i bankomaten i Grekland om en månad? Nej ta nu ditt ansvar, om du mot förmodan har bokat en resa till Grekland så avboka den. Lås in dig i ditt kök och gå inte utanför huset! Det är säkert tryggast så.

OK, jag var tvungen att skriva av mig irritationen över alla domedagsprofeter. Grekland står inför en mycket svår situation. Jag är övertygad att man klarar sig betydligt bättre utan all svartmålning som en del tycks älska att ägna sig åt. Det är svårt nog ändå. Jag tillhör dem som har en Greklandsresa inbokad om några månader. Och om inte hela Europas finans-system har gått åt skogen och inte luften är fylld av askmoln och inte ett nytt världskrig har utbrutit, ja då ligger det i farans riktning att jag gör resan.

Till alla er positiva och glada Kalimerianer, helt eller delvis bosatta i Grekland eller kortfristiga besökare, som ser läget som det är, tillräckligt allvarligt förutan att släppa lös all negativ fantasi, till er vill jag säga:

Ni har min fulla beundran och respekt. Det kommer att bli en tuff resa, men Grekland kommer säkert att klara det. Ge inte upp! Vi ses i Grekland!

Mats