Ämne: MIN AVATAR
Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2016-01-15, 16:56
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: MIN AVATAR

Min avatar kommer från Kikis taverna, Agios Sostis på Mykonos. Bilden är tagen sommaren 2000 då vi besökte Mykonos för första gången.
Det var en speciell anledning till att vi valde att tillbringa några dagar på Mykonos på den här luffarturen.
Min frisør och hans fru hade tagit ett halvt sabbatår och bodde på Mykonos den här sommaren. Både maken och jag var efterhand väl långhåriga och vad var bättre än att resa till Mykonos och beställa en ”helt privat frisörtid” på terrassen (och dessutom få serverat ett glas ouzo)? Det är ett kul minne för oss.
Tillsammans åkte vi bl.a. ut till ”öns mysigaste, men också mycket enkla taverna” som de hittat av en tillfällighet. En svensk tjej hade tavernan som låg gömd bakom en bakke, nästan inte till att se om inte man visste att den låg där, och med underbar mat. Kikis taverna i Agios Sostis.
Ja, gott och trevligt var det – och det var här jag fotograferade min avatar. Jag har just hittat en historia på nätet från Kikis Taverna på Agios Sostis stranden där ”mitt” fönster också kan ses. Det är säkert fler här på Kalimera som har besökt Kiki, men om du vill läsa historien jag hittade så är länken här: http://localadventurer.com/kikis-tavern-at-agios-sostis-beach-best-food-in-mykonos/
Mitt namn är mitt riktiga namn, men i Grekland kallas jag helst Mariána.
Svara med citat