Ämne: Syros
Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2010-08-11, 21:58
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Syros

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Eller Siros som det stavades då, när jag var där... Det är många år sedan. Och tyvärr kom jag av färjan med fel fot först en sen kväll då... Fick inte tag på något rum ens, så vi fick sova på en stenstrand... Första intrycket var inte så bra... Faktiskt nog enda gången jag känt obehag på en Grekisk ö! Människorna vi träffade var inte trevliga! Så Ermopoli tillhör inte mina favoriter!
I likhet med Peter er det mange år siden jeg gikk i land på Syros- 6-7 år siden. Kom jeg av ferjen med feil fot, var det feil tidspunkt, var forventningene for høye? Hadde jeg forlest meg om øya, 'Det genuine Hellas, der grekerne selv reiser' ?

Riktignok fikk vi etter mye strev et hotell å bo på sent på kvelden, i hovedbyen, og vi reiste deretter fra sted til sted i en ukes tid. Men faktisk var det også for min del den ene gangen jeg har kjent ubehag på en gresk øy. Menneskene virket lite vennlige, snarere direkte uvennlige og uhøflige. I ettertid har jeg tenkt at kanskje det ikke skyldes at de misliker utlendinger, men at de simpelthen ikke forstår engelsk, at de ikke klarer å kommunisere på et fremmed språk? Ikke vet jeg. Men dit reiser jeg nok aldri tilbake. Verken dit eller til Phytagorion på Samos (Gran Canary i miniatyr) eller Hersonissos på Kreta. Ellers har de fleste greske øyene vært en glede å besøke.

Uansett - Ermepoulis er en fantastisk vakker by. Småbyene rundt forbi, bl.a. Gaslissa, var derimot lite sjarmerende. Strendene lite å skryte av. Men hver sin smak...
Svara med citat