Visa ett inlägg
  #41  
Gammal 2012-05-20, 22:49
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
En analytiker på (svenska) Exportkreditnämnden tycker att man ska ta med extra kontanter till Grekland i sommar. Läs mer här.

/kimmen
Mange finanseksperter sier det samme, ingen grunn til å la en eventuell brekadown komme overraskende. Særlig ikke nå som exit diskuteres åpent i media og innen sentrale organer i EU. En reisekasse anbefales, også av nestlederen i den norske ambassaden i Athen. Drakmen kan i verste fall komme midt i ferien - om ikke EUs urealistiske krav til Hellas endres svært raskt! - selv om vi ønsker stabilitet og det aller beste for det greske samfunn.

Denne avisen er på linje med den Kimmen har lenket til:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/ok...n-2976337.html

Først var min egen plan å ta med en velholden reisekasse med Euro. Upraktisk dog. Men ettersom jeg reiser midt i den verste og akkurat nå mest usikre perioden i juni, blir det en mindre sum Euro, en større sum norske kroner eller dollar og flere kort. Har tidligere reist med både reisesjekker og NOK og det har vært enkelt å få veksle. Reisesjekker finnes vel kanskje ikke lenger? Skal ringe onkel Nordea å høre likevel.

Ingen ønskesituasjon, men det ville være håpløst naivt å lukke øynene. Noen vil sikkert komme med påhopp, snakke om krisemaksimering og svartmaling og manglende støtte og lojalitet til Hellas, rope på hvem som har skyld og ikke skyld . Det kan jeg ikke henge meg opp i. Ikke poenget her. Det får bare bli sånn.

Dessuten - to returbilletter, innkjøpt helt uavhengig av krisen.