Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2016-08-08, 14:38
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Dröm går i uppfyllelse

Jag har nog haft den drömmen i stort sett sen jag första gången var till Grekland. Det var nog Rodos 1974. När jag var så ung var jag väl för feg och sen kom familj. Nu är barna utflugna sen några år och drömmen väckt till liv igen. Jag har gått några kvällskurser i Grekiska så en del har jag lärt mej men det försvinner så fort. Kan vissa fraser och några lösryckta ord.

Först ville jag köpa ett eget hus, har varit runt i området med mäklare och tittat på rätt många. Men insåg att det blir rätt dyrt. Hittade en sida som även lade ut hus till uthyrning och hittade ett till ett så vettigt pris så jag slog till. Jag jobbar visserligen fortfarande så att det blir ju inte utnyttjat så många gånger om året. Men känslan av att ha mitt eget som jag kan komma till och mina saker är där i huset känns bra.

Jag har varit i området många gånger och lärt känna flera stycken som bor där och det känns bra.
Jag skriver "jag och mitt" i texten som om jag vore själv. Men grejen är den att från början var detta mitt eget projekt, min man var måttligt intresserad, men nu är han då minst lika peppad som jag är.

Ja du Anneli, då syns vi väl på flygplatsen igen då.

Inger
Svara med citat