Visa ett inlägg
  #860  
Gammal 2020-10-08, 08:02
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Ingen har ännu lyckats förklara vilken "nytta" munskydden gör, om ens någon nytta alls? Det lilla jag har brytt mig att förstå, så ska man endast ta i snörena om man nödvändigtvis ska ta på det, sen av, sen på...….varför man nu ska hålla på och ta AV det och SEN - på igen?

Det lilla jag har orkat brytt mig att konstatera i och med att hösten nu är här, och andra vågen tycks ha kommit lite här och var i världen, är att det slarvas något enormt med avståndstagandet i världen. Och de som nu drabbas mer än i våras/somras är den yngre generationen som mycket riktigt har haft för mycket sammankomster, varit för nära varandra under för lång tid, kanske konsumerat alkohol och glömt/struntat i råden.

När det möjligen, kanske, EVENTUELLT kommer ordentliga riktlinjer kring vad munskydd VERKLIGEN gör för nytta, och om de är relevanta och fullt användbara så ska jag överväga att KANSKE köpa några. Dock, och det ska sägas med eftertryck, så utsätter jag mig inte för några faror i och med slarv med avståndstagande, fel beteende någonstans då jag har respekt för hela alltihopa med riskerna osv.

För det är ju "ute i samhället" som det nu syns att smittan har tagit fart, kallare väder gynnar ju smittan. I massmedia kan det ibland synas att arbetsplatser också synas, kommer folk tillbaka till dem nu eftersom en del signaler gavs att en återgång kanske skulle kunna påbörjas? Är det en allmän avslappning, struntande i de lik förbaskat tydliga regler och förordningar som ännu gäller och glada oansvariga människor som har sammankomster så är vi ju tillbaka till hur det var i våras.

Så hur naivt får det bli - MUNSKYDD som slängs fram som det som ska lösa detta??? Kvalificerat TRAMS enligt min mening.


/ Hasse
Svara med citat