Visa ett inlägg
  #858  
Gammal 2020-10-08, 00:01
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Vad jag sett vet tyvärr fortfarande inte dom flesta hur ett munskydd ska användas....

Att använda ett munskydd på fel sätt är värre än att inte använda alls.

Jag valde att stanna hemma i år även när vi fick åka bara på grund av att man måste använda munskydd på vissa platser.....jag räknade ut att halva min väska skulle fyllas med munskydd för 1v semester. Man kan INTE ta av ett munskydd tillfälligt och sen ta på det igen.....det måste bytas ut VARJE gång det plockas av .....så behövs massor. Är detta så svårt att förstå?

Klart smittan sprids. Klart man får i sig viruset när munskyddet plockas av och på och sätts på hakan, tas med händer.....det borde alla förstå, man kan inte ta med händerna på ett munskydd, det finns bakterier på händerna och även på munskyddet som samlat upp bakterier i luften som skulle åkt förbi om skyddet inte hade snappat upp dom mikropartiklar som finns i luften, så när munskyddet tas på igen så får man naturligtvis i sig det virus som normalt skulle ha åkt förbi....dom partiklar som satt sig på skyddet andas man sen in....Varför förstår inte folk detta?
Svara med citat