Visa ett inlägg
  #45  
Gammal 2010-10-19, 10:04
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Massage? Fresh fruit? Bags?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Vi ska vara glada och oerhört tacksamma att vi inte behöver vara i deras situation.
Jag tror faktiskt att vi är det! Oerhört tacksamma!

Och jag tror också att vi ofta tänker på hur bra vi har det. Jag gör det ofta och jag är säker på att de allra flesta också gör det, specielt idag när vi stort sett dagligen hör om så mycket elände i världen att man nästan inte kan klara fler nyheter ibland. Jag är oerhört tacksam över att jag är så priviligerad att jag kan ha semester överhuvudtaget.

Men du ska ju inte tro, att vi som har sådan tur att vi kan resa ifrån vardagen ibland och gläder oss över ett par veckors välförtjänt frihet, värme och avkoppling inte har vårt att slåss med i vår vardag. Helt andra problem än de som går runt på stränderna och säljer olika varor och tjänster, men ändå... tro inte att vi lever bekymmerslöst året runt!!!

På stranden i Georgioupouli hade man satt upp ett ”tält” där man erbjöd massage. Helt OK, tycker jag, om man själv går dit och får sin massage. Men det är absolut inte OK att bli petad på och kontaktad (väckt) som Gita skrev om i något av sina första inlägg i den här tråden!

Så mycket trevligare det skulle kännas om de som säljer olika varor stod vid ett litet stånd (bord, matta eller liknande) och sålde sina varor i stället för att gå runt och vara mer eller mindre påträngande.

Visst är det folks rätt att slappa, sova, prata, läsa på stranden om det är det de vill utan att man ska börja prata om I-landsproblem!
Svara med citat