Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2012-05-16, 08:06
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Den ENDA tråden om den ekonomiska krisen i Grekland

Valgets kvaler:

http://www.telegraph.co.uk/news/matt...115&cc=9237222

Jeg har lenge vært optimist på Hellas og grekernes vegne, men den politiske situasjonen i dag og trolig utfall av valget i juni gjør meg meget bekymret. Vi ser nå at venstrealliansen Syriza spiller et meget høyt spill og håper å kapre stemmer på det. De fikk vel 17% ved valget og vil muligens oppnå 25% i et nytt valg. Partiet taler EU midt imot og gambler på at alt som sies mht de forpliktelser Hellas har gått med på kan reforhandles og helt uten konsekvenser for Hellas.
De unngår også bevisst å snakke om de mulige og svært sannsynlige konsekvensene av at EU ikke bløffer, og underslår de rapporter som foreligger og gjort av grekerne selv mht de konsekvenser dette vil får landet.

Dette er et meget høyt spill og trolig lar folk seg lure av også denne politikeren for han sier noe de gjerne vil høre OG TRO PÅ selv om det er helt urealistisk!

I dag gjør jeg som mange allerede har gjort; jeg reiser inn til banken jeg bruker i Hellas og tar ut pengene jeg har her! Dette er det siste man kan ønske seg for Hellas, men ser ingen grunn til å tape mine sparepenger på denne uansvarligheten som venstersiden vil påføre et helt folk!