Visa ett inlägg
  #62  
Gammal 2008-04-09, 20:22
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Upp till bevis - hur trogna är ni Grekland!?

Jag har, med stort intresse, läst "allas listor" och kommenterarna till dom. Så, jag gör väl likadant även om det hade varit enklare att överföra från "mina dokumen".
Här är mina resor, mest Grekland:
-1973; Gran Canaria, Playa Inglés
-1979; Italien. (Bjudresa via dåvarande makens företag. Före mutlagens tid)

-1980; 3 x KRETA (Singel, första resan tills. m. min älskade moster och, hennes första utlandsresa i livet). Jag lärde då känna Sofia och vi är fortfarande de bästa vänner och har kontakt
-1981; SAMOS
-1983; LOUTRAKI, (fastlandet nära Korint), samt KRETA tills. med dottern som, redan då blev greklands"frälst"
-1984; Algarvekusten, PORTUGAL. Barnen och jag blev bjudna.
1984--1987; Pluggade o levde på studiemedel, Inga semesteresor, förutom "bjudresan" ovan. Dock.....
-1985; Albanien, STUDIERESA. "Sociologisk studie av annat statskick"
-1988; KRETA
-1989; RHODOS, skulle ha blivit ö-luff men........jag blev bestulen och därför kvar på ön i hela 2 v.
-1991; NAXOS x 2, (första vistelsen, i juni, med sonen som då var 12 år)
-1992; NAXOS
-1993; NAXOS, äntligen tillsammans med båda mina barn
-1994; NAXOS x 2
-1995; Ingen resa. Fanns ej ekonomi till det.
-1996; NAXOS tills. m. sonen, på hans önskan
-1997; NAXOS, nu tillsammans med blivande maken, hans första resa till Grekland. Naturligtvis "fastnade" även han för Grekland
1998; KRETA, Georgioupoli x 2. Firade min 50-årsdag där. Äntligen fick jag köra bil över/genom Lefka Ori och vi besökte Sofia med fam i Arvi, på sydkusten. Vi hade inte setts på 15 år! Det var ett kärt återseende vill jag lova. Dessutom hade vi den goda smaken att göra "som grekerna"............överraska Åter Pension Paradiso och Nina och Kosta i sept.
-1999; KRETA-luff i 3 v. Sitia, Ierapetra o Georgioupoli bl. a., men FÖRST så gifte vi oss i Pireus
-2000; SANTORINI o NAXOS. Det skulle ha blivit en mer omfattande luff men, färjekatastrofen utanför Paros påverkade oss. Många av våra vänner hade anhöriga som drunknade.
-2001; SAMOS, PATMOS, FOURNI samt dagsvisit till Ikaria.
-2002; KRETA X 2. Maj; Tsoutsoras med PÅSKFIRANDE. Sept; Paleochora,Tsoutsouras, Arvi och, (Hersonissou, nära till flyget)
-2003; Kykladluff: SERIFOS, SIFNOS o. NAXOS. Det var den gången som jag "sprättade" upp ena vristen på en utskjutande del från en solsäng Vården var dock formidabel på stadens, (Naxos), HälsoCentral
-2004; KRETA; Paleochora o Almyrida i juni, samt Kykladluff;PAROS, NAXOS o SYROS i sept.
-2005; "DODDE"-LUFF, KOS, LIPSI,(m. dagskryss till ARKI o MARATHI), AGHATONISSI, KALYMNOS, PATMOS o SAMOS
-2006; KRETA "kors-och-tvärs" 3 v. i juni. Bl.a. Tsoutsouras, Zaros, Arvi, Xerokambos, Elounda, Georgioupoli, Elafonissi, Falassarna och, åter Geo. SAMT i aug-sept; NAXOS, SIKINOS, SYROS.
-2007; NAXOS o SYROS. Maken fått jobb och kunde inte komma med därför flackade jag inte runt så mycket, mitt skadade knä, med därvid följande rörelsehinder och smärtor, begränsar mej en del. Kända platser, utan mördarbackar och branta trappor, funkar dock bra
- 2008; SYROS ett "krav" från oss båda. Detaljplanering ej klar ännu

Jaha, VEM har orkat läsa igenom det här månne
//Birgitta; som bor i södra Norrland och inte i "det riktiga". Själv räknar jag Dalälven, eller åtminstone Ljusnan, som gränsen mot Norrland
-
Svara med citat