Ämne: Ryanair
Visa ett inlägg
  #50  
Gammal 2013-04-12, 13:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Reser normalt inte på weekendresor annat än om jag deltar i ngn. orientering/löpningstävling och då räcker inte 10 kg när man har allt vad man behöver med. På sk. semesterresor har jag alltid med 3 par löparskor, eventuellt vandringsskor, kanske regnkläder (beroende på platsen vart vi åker), kläder överhuvudtaget så att man har rena kläder för en 3 eller 4 veckors resa (tvättar inte mina/våra kläder för hand, inte frun heller), en mindre vandringsryggsäck, osv... I handbagaget ingår bärbar dator, systemkamera med några objektiv (bara ett teleobjektiv väger över 1 kg) osv.. Redan den ryggsäcken (handbagaget) väger 8-9 kg. Sedan den viktigaste, lite över 1 timmes körning till Arlanda från Grisslehamn (3 timmar till Skavsta), eventuella hotellövernattningar vid ut och hemresan. Som jag har sagt, tidtabell är avgörande i slutändan, inte priset. Jag vill resa med det samma när min ledighet börjar och komma hem så att jag far till jobb direkt följande dag (vill inte sitta hemma på min semester).
Hej, måste säga att jag är mäkta imponerad och lika förskräckt över hur mycket kläder, skor mm ni har med på Era resor.....där ser man hur olika vi är, jag har bara med mig det absolut nödvändigaste, ofta tunna kläder som är lätta att handtvätta och torkar ju så fort, sen beroende på resmål och shoppingmöjligheter så kan det vara trevligt att köpa något nytt i klädväg på plats.
Jag gillar också att vara aktiv på min semester, vandra och ibland jogga, men behöver ändå inte flera par träningsskor ett par räcker.
Nej, resa med så lite/lätt som möjligt är toppen för mig iaf!!..
Svara med citat