Ämne: Ryanair
Visa ett inlägg
  #45  
Gammal 2013-04-12, 09:47
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
allt hänger ju på hur man ska resa. Klart att Ryanair är totalt billigast i alla lägen.
Helt klart hänger det på hur man ska resa, och just därför är Ryanair verkligen inte billigast i alla lägen.

Om man enbart ska från Flygplats A till Flygplats B är Ryan ofta billigast, men om man till exempel först måste resa till Arlanda, sedan ta sig till Skavsta men inte hinner till den tidiga avgångstiden därifrån om man åker hemifrån samma dag, utan måste ta ett flyg till Arlanda dagen innan och övernatta, så blir så gott som vilket annat flygbolag som helst billigare.

Eller om man ska till någon ort söder om London och landar med Ryanair på Stansted, så blir det snabbt så gott som samma pris att flyga med t ex Norwegian till Gatwick.

Bara för att ta ett par exempel.


Igår såg jag för övrigt intervjuerna med Michael O'Leary med anledning av den senaste kritiken mot Ryanair, i norsk TV. Det är ju alltid svårt att veta vad som stämmer och inte i sådana här situationer, men jag måste säga att hans svar var både tydliga och rimliga och han ingav ett betydligt bättre förtroende än vad kritikerna gör. Och majoriteten av kunderna är ju faktiskt nöjda.

Att de tar separat betalt för olika tjänster tycker jag är bra. Det är ett rättvist system där de som utnyttjar en viss tjänst betalar för den, medan de som klarar sig utan den tjänsten inte helller behöver vara med och betala för den. Ungefär som norska brotullar...

Något som däremot irriterar mig är när en del tar betalt för att man betalar med kort. Vet inte om Ryanair gör det, men Norweigan har ju infört det, och det tycker jag är skandalöst!
Svara med citat