Ämne: Ryanair
Visa ett inlägg
  #41  
Gammal 2013-04-12, 06:59
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Ryanair

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Hahaha...om du räknar 300 E för lågpris så har du nog fått något om bakfoten Jag betalade 129 kr för biljetterna nu när jag åkte... Bagaget kostar knappast 2500 kr
1490 kr enkel är det absolut dyraste jag betalar i år...och det är med Norwegian i juni, men då är hemresan en tredjedel av priset

Då undrar jag vad du betalar för dina biljetter om du tycker att 300 E är billiga biljetter

// Malin
Om jag flyger från Mariehamn till Helsingfors (flygtid 50 min) t/r kostar det lite över 400 euro, då tycker jag att Arlanda-Athen t/r för 300 euro är billigt. Det finns biljetter för samma sträcka som kostar över 1000 euro. Jag flög från Helsingfors till Brisbane t/r i december/januari för 1300 euro (Finnair-Air France-Chine Souther-KLM) och det va skit billigt. För mig är inte priset alltid avgörande utan tidtabell. Det att flyg avgår från Arlanda är också viktigt, har ingen lust att sitta i bilen första semesterdag och sista semesterdag och övernatta 2 nätter för totalt 300 euro i Sverige för att flyga 100 euro billigare. Sedan kommer till det att jag flyger vidare från Athen och då måste ankomsten till Athen passa med följande flyg. Tittade just på Ryanair's hemsida. Min bagage, 23 kg, skulle kosta (om jag skulle flyga tex. Tammerfors-Alicante t/r) 210 euro t/r. Till sist kommer de att jag besöker 3 olika platser under min semester i Grekland (hälsar på bekanta) och flyger mellan dessa platser, då är det svårt med Ryanair, de flyger inte inrikestrafik i Grekland.
Svara med citat