Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2015-12-18, 11:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Tinos okt/nov 2015

Bara för att jag älskar Tinos så får ni bilder även därifrån. Känns ju lite kymigt att bara skildra Aten och Pireus från samma resa.

Ett Tinos som helt stängt ner för säsongen och där det STORA lugnet infallit. Jag kände att för mig, som gillar mer rörelse är nog en månad tidigare bättre tid att åka. Nu umgicks jag mycket med grekiska familjen, vilket alltid är jättekul och jag promenerade i blåsten, satt café och taverna i solen och badade och njöt. Dock har jag aldrig förr upplevt så stark blåst på någon av de 14 tidigare resornna till Tinos. Båtarna ställdes in ett par dagar t o m och det var tidvis svårt att gå i vinden.
Här följer bilder med kort förklarande text.

Hemma igen


Blomsterpromenad i Chora







Vackraste torkställningen för tvätt?


En sån här hibiscus vill jag ha på min balkong.




Sol och bad. En läig vik i skydd för vinden.


Ett mysigt litet ställe café och ouzeria där jag nu varit på 4 musikkvällar de senaste två resorna. Kyriakatikos


..och så Aithiro, med ny kock och supergod mat.


Några av Tinos vackra byar.

Först en vandring till Smardadiko




Agapi-min absoluta favoritby.






Arnados, en annan fin by.


Kardiani är ett smycke. Här är goaste Nikoleta med på bild.


Varje år sen 2008 har jag haft detta hus som favoritmotiv i Pirgos. Det har till och från varit min avatar också. Lika fint oavsett vilken tid på året det fotograferas.


Taverna Paleta i Panormos. Här sitter man med familjen och äter off-season.


Den vackraste kyrka jag vet, Panagia Evangelistria. Kyrkan vakar året om högt över Tinos Chora och dit upp ska man helst krypa nerifrån stan en gång i sitt liv. Ni kan ju se på bild 2 hur långt det är.





Vackra vyer

[IMG]http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/en%20av%20maringnga%20promenader_zpsum9juhe4.jpg[/IMG





Helt öde Chora efter kl 17



Farväl älskade ö för denna gång!






Lissi
Svara med citat