Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2017-03-25, 20:14
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 360
Standard Sv: Vågar jag boka?!

Tack snälla Våga, för svaret!

Som du förstår finns det en och annan i den här familjen som inte är våghalsig - men nu har vi - vågat !!! Jajemen, biljetterna bokade samt även boendet på Amorgos. Äntligen ska denna dröm bli av! Har tänkt på det så länge, ända sedan den dag båten till Amorgos blev inställd från Naxos och rubbade mina resplaner. Har även varit på Astypalea och känt av hur det känns med krängande båt på havet, men då Blue Star är typ modell större, borde eventuell sjögång inte vara av den kalibern som den var då... Ok, båtens mitt är att föredra , aj aj kapten!

Har inte varit i Pireus förut , men förstår man ska hålla hårt i grejorna där. Stort tack för den explicita förklaringen och tips var man kan äta.

Vi funderar faktiskt på hytt på båten, då jag har dålig rygg och kan behöva sträcka ut. Det var 400 kr tror jag i skillnad på resan (för oss alla fyra alltså).

Har varit i Aten en gång och kom med buss norrifrån, och jag förvånades av hur oändlig stadskärnan var. Super, tack än en gång för tipset, nu kunde jag direkt kolla upp X 96 (och eftersom vi ska åka i juni gäller vintertidtabellen) och så här skriver bussbolaget: "It takes about 90 min from Athens airport to Piraeus depending on the traffic. However its a nice route if you have the time." Och tid - det har vi ju!
Svara med citat