Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2014-05-28, 21:48
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Mina Top-5-öar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är intressant hur favoritöarna ändras, i alla fall är det så för mig.

På den här sidan listar jag min femton favoritöar i juni 2007. Då finns Kreta med på listan. Efter nästan tre månader i Grekland (samma år) fanns inte Kreta med på den listan. Idag är Kreta etta. Så kan det gå.
Det är som jag tycker en av tjusningarna med Grekland. Efter att ha varit mycket där nere så tycker man att det är ganska klart vilka som är favoriterna. Men plötsligt så händer det!!! Någon skriver något om en ny ö som man blir nyfiken på. Och ibland leder det till att ännu en ö dyker upp på favoritlistan. Så blev det för oss med Tilos. Efter att med många besök tagit Egina och Karpathos till vårt hjärta trodde vi att det var stabilt. Men plötsligt fick vi en ny passion, Tilos! Efter allt som du och andra har skrivit om Sifnos blir det spännande att se hur det blir när vi varit där om ett par veckor. En annan ö som lockar är Skopelos, men det får bli ett annat år.

Vad gäller dina Top5 Janne så stämde de med vilka jag gissade, men dock inte riktigt rangordningen. Jag trodde du hade Amorgos som 1:a och Kreta som 3:a. Men det är ju med grekiska öar som med goda viner, smaken förändras och förskjuts med tiden. Det är en del av tjusningen! Kul därför att t ex på det här viset kolla av vad folk tycker.

Masse
Svara med citat