Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2007-11-29, 04:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det låter som normalpris. Du kan aldrig jämföra hotellpriser på öarna med Aten.
Precis. Man bor bättre för 25 - 35 € på öarna än man gör på Adonis för 86 €! Det är bara det att skillnaden är att Adonis ligger mitt inne i smeten i en storstad, en mångmiljonstad, med Plaka runt hörnet och Psirri en liten bit bort. Jag har även bott på andra hotell runt dessa kvarter, alla med samma "dåliga" standard och till samma kostnad, men jag tycker ändå att Adonis är ett bra alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det är lite synd i denna debatten som det blivit att Adonis fått framstå som så dåligt för jag tror inte NÅGOT hotell i Aten med det läget och till det priset är bättre....
Det finns ytterligare ett par hotell i kvarteren runt omkring till samma pris och samma standard. Men det är beklagligt att en del tror att man kan bo mitt inne i Athen till samma pris, och standard, som man kan göra ute på öarna. Då är man lite förvirrad...

Men egentligen är det inget problem! De som tycker att Adonis och de andra hotellen i samma område är för dåliga kan enkelt checka in på tex St George på Syntagma. Ca 300 meter från Adonis. Fast det kostar väl ung 300 - 400 € per natt för ett dubbelrum... Men det är I:a klass!!!

Angående bett. En trist historia. Men det är något man kan råka ut för överallt. Till och med hemma. Det är sällan loppor. Snarare kvalster eller vägglus. Och det kan ju t o m vara så att något litet kryp har följt med i ryggsäcken/väskan från senaste stället/ön man var på! Jag tycker man ska vara försiktig med att anklaga hotellet för dålig hygien...

Janne och Camilla lyckdes ett antal år sedan få med sig en Skorpion in på rummet på Tilos! Vad är det som säger att vi inte kan bära med oss några små bitande saker på väg hem...?

Den som pekar med ett finger har tre fingrar som pekar tillbaka....

Peter
Svara med citat