Visa ett inlägg
  #57  
Gammal 2014-09-28, 18:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

...pa lordan sa gjorde jag inget speciellt,lag lange och dronade i slafen och framat kvaellningen gjorde jag mej iordning for middan hos Sevdalis. Tog med fiolen och nan liten present, samt en rejael bit lagrad Praestost (Allerum,18 man) samt for dit vid sextiden. Sen inleddes middan med forraett, utan Dimitris, for han var i vaexthuset och skulle komma naer som helst. Det kom en annan dam ifran Georgien, samt att en av deras soner kom ut och haelsade, sen kom Dimitris, och det bjods pa mycket och god mat, och en hel del prat,samt lite fiolspelande av inte alltfor hog klass, haha.....Navael, dom verkade uppskatta det och jag kom ivaeg vid halv nietiden,da stack jag till amfiteatern,som var helt overgiven p.g.a regnet som kommit....Sa jag stack vidare till Nenas Taverna, daer tre syskon med moder fran Holland, boende pa Zephyoros, ocksa befann sig. Sa medans regnet trummade vildsint pa taken och gatan, kosade vi oss med diverse gott, samt fram med min musikbox och sa dansades det med damerna......
Jag ombads aeven att spela lite fiol, vilket jag gjorde i begraensad omfattning, och vi fick en trevlig, improviserad afton.
Dagen daerpa beraettade det finska gaenget att sammankomsten flyttats till stadshuset, som var fyllt till bristningsgraensen och vaeldigt varmt. Sen delades det ut diplom, men jag fick inget, for jag var inte med pa nan lista, sa Marit....Men det gor mej inget, jag far saekert nat diplom naesta gang. Det pratades redan om att ha denna sammankomst flera ggr pa saesongen, for att s.a.s infanga veteranerna,vilket verkar vara en bra ide.....
Idag, sondag aer det lite kallt for att vara Karpathos, sa jag sitter nu och skriver pa AutoMotoCenter, pa Vasilis laptop,da Zephyros staengde tidigt,p.g.a kylan.....
Mikke
Svara med citat