Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2016-09-17, 23:07
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Det blev Leros!!!!!

VÅR RESA TILL LEROS, del 1

Efter många resor med förhinder närde Birgit o jag gott hopp om att komma iväg på en tvåveckorsresa i september. Planen var följande:

Tänkbar utresa mellan 7 - 12 september.
Tänkbara resmål: Karpathos, Tilos, Leros, Skopelos
Flygstol från Malmö, Köpenhamn eller Göteborg.

Tankarna kring resmålen var att Karpathos var det längst sedan vi var på, Tilos nästan lika länge sedan. Skopelos och Egina gillar vi men var vi på i fjol. Så var det då det här med Leros.

Blev lite nyfiken på Leros för ett par år sedan. Läste på Kalimera. Köpte e-guiden och läste mera. Gillade vad jag läste och blev mera sugen. Men kära Birgit som är en förståndig och praktisk kvinna hade invändningar. "Vår Återvändarlista är redan tillräckligt lång. Vi behöver inte ännu en ö som vi längtar efter att åka tillbaka till."

Förvisso helt förnuftigt resonerat. Så är det. Vi kan inte resa tillbaka till våra favoritöar så ofta som vi skulle önska. Men jag var lik förbaskat sugen på Leros och klurade därför ut ett motargument.

"Hörrdu Birgit! Med det sättet att resonera så skulle vi ju fortfarande bara resa till Poros som var den första grekiska ö vi besökte för många år sedan. Då skulle du ju aldrig fått uppleva Egina, Karpathos, Tilos och Skopelos som du nu så gärna vill åka tillbaka till."

Det där lilla tankefröet fick ligga och gro ett tag medan vi inväntade ett optimalt tillfälle att boka så nära önskad avresa som möjligt, dels för att jag skulle återhämta mig efter cykelvurpan och dels för att få så bra pris som möjligt. Under tiden höll jag koll på tänkbara flighter. En vecka före önskad avresedag hade så det lilla fröet grott färdigt och Birgit sa, "Du det här med Leros verkar ju vara något som skulle passa oss. Vi kör på det!".

Sagt och gjort. Minuterna efter det satt vi vid datorn och bokade flygstolar Landvetter - Samos, 12 nätter på Nikis Studios på Leros och en natt på Samos vid vardera utresa och hemresa. När jag dagen efter var inne och kollade på de tänkbara flighterna så var samtliga slutsålda. Vilken tur vi hade!

Några dagar senare kunde vi glada i hågen packa våra väskor och lasta dem i bilen för avfärd kl 00.30 mot Landvetter.

Fortsättning följer .......

Masse
Från terassen på Nikis Studios, Leros,
en vindstilla och ljummen natt
Svara med citat