Ämne: Tinos bokat!
Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2010-02-02, 05:03
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Tinos bokat!

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Nå blir jeg litt usikker, vi kommer etter planen til Tinos om kvelden 22 april, riktignok en torsdagskveld, men.......
Burde vi forhåndsbooke likevel kanskje?
Det är ju ett val som bara du kan göra. Jag är absolut ingen Tinos-expert (har bara varit på Tinos två gånger) men båda gångerna har jag sett hur staden fyllts med massor av greker i helgerna, greker som kommer till ön för att besöka kyrkan. Jag tror också att det är något speciellt att få sitt barn döpt på Tinos, när vi var där såg vi flera barndop i kyrkans olika rum samtidigt och det är ju svårt att säga om det finns liknande planer helgerna i april. Som sagt så är jag inte särskilt orienterad om öns traditioner ut över vad jag själv har sett, tror kanske att både Peter, Lissi och Nikoletta kan berätta mycket mer...

Första gången vi önskade att förlänga vårt uppehåll i Tinos med en lördag/söndag, så upplevde vi att det var fullbokat flera ställen. Detta var i juni.

Vid vårt andra besök, som var slutet på september, var vårt hotell fullbokat över helgen - de hade en stor födelsedagsfest i restaurangen. Vardagarna var hotellet nästan tomt, men i helgen var det fullbokat, och om inte jag minns fel, så sa man att så var det in i oktober också, tills man stängde för säsongen.

En torsdagskväll tror jag inte att ni har några problem..., men det blir ju snabbt fredag...

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Men det är jag det.
Som jag skrev: "...det är jag det". Och jag skulle i alla fall ta en koll pr. mail eller telefon när jag närmade mig dagen.
Svara med citat