Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2009-03-28, 19:43
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Nu har allt anfallit färdigt och livet är åter

Hej Uffe och TACK!
När jag nu läste din text, blev jag alldeles säker om att jag MÅSTE fortsätta min färd från Slovenia (min son studerar där och jag ska träffa honom där i maj) med tåg till Saloniki och vidare till Thassos för att få veta om jag känner ännu detsamma: jag har kommit hem igen !! Tre år är en lång tid och jag har haft fina äventyr annonstans i Grekland, men hela tiden har jag längtat efter min gamla kärlek ! Ön har nu fått en konkurrent: Peloponnesos och jag är lite fundersam nu. Alltså det finns ingen annan utväg än att ta reda på!!
Jag har besökt Kreta tre gånger, fina resor alla, men det har varit annorlunda. Det var ju en ren SLUMP (ÖDET??) att då för över tjugo år sen det var just ön Thassos , som jag besökte alldeles ENSAM för första gången i mitt "grekiska" liv och den stal hela mitt hjärta, alldeles utan motstånd!
Dessa saker är såna som inte kan förklaras rationellt. Men det är ju viktigast att man kan vara en hel, lycklig människa, åtminstone under den korta tiden när båten närmar sig ön och man vet att man har kommit hem, äntligen!
Eija