Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2019-04-26, 12:11
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Tur och retur + enkel hem-biljett

Citat:
Ursprungligen postat av Sol och hav Visa inlägg

Ja Masse, det är bara att åka!😉
Det är mysigt, enkelt o gemytligt på ett skönt sätt i Paleochora!
Vilka ställen ligger i toppen av listan?

/Maria
Jag håller mig med två olika listor. Dels "Återvändarlistan", d v s resmål som jag varit på tidigare och väldigt gärna vill återvända till. Den andra är "NyaResmålListan" som innehåller ställen som jag aldrig varit på men är sugen på att besöka.

Eftersom resmöjligheterna inte är obegränsade så råder självklart hård konkurrens mellan de båda listorna. De tre resmål som just nu toppar respektive lista är följande (utan inbördes rangordning eftersom den ständigt växlar beroende på känsland just för dagen):

"Återvändarlistan": Karpathos, Egina och Leros
"NyaResmålListan": Paleochora, Amorgos och Andros

F n är det dock osäkert om det blir någon tur till Grekland för oss i år. Det innebär i så fall att jag slipper problemet med vad vi ska välja. Men om jag skulle ta ett beslut idag så skulle Paleochora ligga bra till. Skönt att ändå kunna "resa" lite här på Kalimera tillsammans med alla vänner som skriver och berättar här på forumet.

Men oj, nu har vi nog hamnat en bra bit utanför vad den här tråden skulle handla om! Ursäkta! Så åter till ämnet ...... Instämmer i idén om att mixa en ToR-biljett och en Enkel-biljett! Smart sätt att ibland kunna kombinera bra pris och önskad längd på resan!

Masse
Svara med citat