Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2018-07-02, 08:24
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Peloponnesos och öar

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Så fint! Nu väntar jag med spänning på att få veta mera om er resa.

/ Anne
Vi hade en jättefin resa. Den absoluta höjdpunkten var Hydra. Jag blev omedelbart förälskad i ön och vi som aldrig återvänder började genast planera för att ta oss dit igen.Men för att ta det från början Vårt första stopp var Kardamili. En underbar liten by som gjord för att ta det lugnt i. Vi bodde jättefint på Skaramoula där vi också åt underbar hemlagad mat. Utflykterna dessa dagar gick till Cave Dirou och Kalamata. Därefter körde vi till Tolo. Vi bodde väldigt lyxigt på King Minos och åt där den bästa hotellfrukosten som vi någonsin fått i Grekland. Vi hade en stor terrass med underbar utsikt över havet. Själva Tolo är en lång restaurang- och shoppinggata och kanske inte så spännande. Men restaurangerna ligger också tätt på stranden och något mer underbart än att äta middag under bar himmel finns väl knappast. Vi var i Nafplion som var så vacker som jag väntat mig och besökte Epidaurus. Efter första veckan tog våra vänner bilen med sig tillbaka till Athen och åkte hem igen medan vi fortsatte till Hydra. Som sagt blev det kärlek vid första ögonkastet. Vi stannade alldeles för kort tid men det är svårt att förutse (det var likadant på Lipsi för några år sedan). Därefter åkte vi till Poros som jag inte alls hade några förväntningar på men också blev förtjust i. Underbara badvikar och härliga gränder. Vi avslutade på Egina. Egina stad är jättefin men utanför stan kändes ön ganska förfallen. På Aegina Marina stör ofärdiga hotellkomplex utsikten, många shoppar där verkade totalstängda och längs vägarna runt hela ön tornade sopbergen upp sig. Vi bodde på supertrevliga Klonos Anna i Egina stad och blev väldigt ompysslade av familjen. De i sig skulle vara ett skäl att återvända. Vi åt också en fantastisk lunch i Perdika. Två veckors semester i Grekland känns som en evighet när man har dem framför sig men går alldeles för fort. Ta mig tillbaka!
Svara med citat