Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2020-09-26, 15:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 747
Standard Sv: Amorgos - en pärla.

Hösten börjar komma även här i Grekland.

Konditoriet här i Katapola har stängt. Det såg man på dom glesare godsakerna som blev färre och färre dag för dag. Nu står stolar och bord uppställda till förvaring utanför.
Den mindre turistbåten har åkt över till Xilokeratidi för uppstallning. Jo, jag har ridit i många är, så ursäkta uttrycket.
Platsen har nu överlåtits till ett par större fiskebåtar, som tidigare haft plats på andra sidan.
På förfrågan på taverna Mythos om man har öppet året runt, fick jag till svar att man stänger sista oktober för att öppna igen i slutet av mars. Under vintern finns det inga människor här!
Nu har jag även fått svar på frågan varför kiosken är stängd. Ingen har råd att hyra kiosken var anledningen. Alldeles för dyrt, för att det ska gå ihop!




Imorgon åker jag vidare till Naxos. Det ska bli så trevligt att träffa Vaggelis, Effie och lilla Nikoleta på hotel Agios Prokopis! Jag får hoppas på bättre vindar då för idag kom inte SuperJet på grund av häftiga vindar.

Båten framför min balkong på pension Porto Katapola tillhör troligen ägaren/skepparen av Express Skopelitis enligt en vän.

L.L.
Birgitta.
Svara med citat