Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2006-03-17, 12:58
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Den vackraste platsen

Citat:
Ursprungligen postat av Chras
Ett minne och en syn som vi aldrig glömmer är när vi 1982 kom med morgonbåten från Kos till Kalymnos. Havet och viken in till Pothea var spegelblank och alla husen sprglade sig i vattnet. Det var som en dröm. När vi sedan med bil fortsatte till Myrties och Massouri och passerade passet innan Myrties blev det ännu en stark upplevelse med Telentos i bakgrunden och Myrties för våra fötter. Har inte senare upplevt samma men många platser i Grekland kommer i närheten.
Chras

Håller med Chras och Riitta!
För min del var det 1992 och första gången på Kalymnos. Vi kom mitt i natten så det var inte mycket att se då. Men upplevelsen att komma från Pothea på väg till Myrties uppe på krönet är en så stark upplevelse att jag kan falla i tårar och hjärtat snörps ihop och hela kroppen blir så full av känslor att det känns som om hela jag håller på att gå sönder. Så vackert är det! Varje gång! Och jag utsätter mig gärna för den känslan hur många gånger till som helst....
För mig är Kalymnos den vackraste platsen - iallafall hittills. Jag tror att det kommer att bli svårslaget att överträffa den känslan.

Eva - med drygt 60 dagar kvar till Karpathos - spännande!
Svara med citat