Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2015-09-13, 16:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Vaknade trött men glad i morse. Efter frukost hyrde jag en fyrhjuling eftersom det inte finns mopeder att hyra, och jag tyvärr inte kan köra bil. Det är första gången jag hyr fyrhjuling, och jag kommer inte att göra det igen, om jag inte måste. Vingligt är bara förnamnet, men det har förstås lite med vägarna att göra också. Dessutom låter den som ett reaplan, men den är snygg, alltid något.



Morgonkaffe med utsikt.

Idag har jag kört norrut. Har bland annat varit i Gialova, Golden beach, Glossa beach och stränderna kring Petrochori och Romanos. Fina stränder överallt. Men Voidokilia slog alla andra stränder med råge. Vilken fantastisk strand! Staffans Stolpe kallar den ”strändernas strand” i sin eminenta bok Morea. Den är svår att fånga på bild eftersom den är så vid. Här ser ni en del av stranden. Jag ska eventuellt åka tillbaka och ta bilder ovanifrån. Till dess får ni hålla till godo med denna bild.



Del av Voidokilia beach.

Jag är för trött för att skriva mer än. Att köra runt i värmen tar på krafterna. Det är varmt, men inte som förra veckan som väl är. Pylos är för övrigt en mycket fin by, och det jag har sett av landskapet imponerar också. Nu vila...
Svara med citat