Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2006-03-01, 19:29
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Kykladerna eller Dodekoneserna??

Skjønner at du har muligheten for rimlige biletter til/fra Rhodos..., tror det er kronglete å ta seg til Ikaria, Fourni, Patmos om du da attpåtil må tilbake for å fly hjem .
Vi har også fått billige biletter, dog med fly direkte til Karpathos.... Vi blir der en ukes tid før vi drar til Rhodos og blir 5-6 dager + en natt eller to på Symi.
Det er vel som Janne sier at det er Rhodos, kos og Karpathos som har de beste strendene av øyene rundt/med Rhodos. Vi var på Rhodos i 5 dager i fjor og vil bare si at det mange flotte steder der også om man reiser litt sydover mot eller forbi Lindos.
På Kos er det også mange fine strender ( les : sandstrender) om man bare velger å bo andre steder enn i Kos By. Men du finner vel ikke de genuine greske landsbyene ved Kos`s beste strender. Mener alt er bygd opp for turister...så om man ikke liker det er jo ikke det et alternativ...?

Håper jeg får tak i noen billige Athen-biletter til neste sommer for da vil jeg bl.a. gjerne til Milos, Serifos og Sifnos....
Jeg er glad i de små hvitkalkede "sukkerbithusene" med blå hvinduskarmer, og hvite sandstrender som er mer typisk for kykladene.
Ikaria og Fourni frister også, men det må bli en kombinasjon med Samos tror jeg...
Har mange turer igjen skjønner jeg...


Ia
Svara med citat