Visa ett inlägg
  #44  
Gammal 2020-09-24, 15:28
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Amorgos - en pärla.



En alldeles ljuvlig morgon här i Katapola. Express Skopelitis seglade ut klockan 7, just vid gryningen. Nu på eftermiddagen är det behagliga 24 grader, men mitt på dagen var det lite för varmt för mig, 28 grader. Nu har lite mörka moln hopat sig, jag hoppas på lite regn.

I övrigt behåller jag lite rutiner som jag har hemma. Långsitter på taverna och stickar, löser sudoku och läser böcker på datorn. Jag lånar på biblioteket. Det är suveränt att slippa ta med sig böcker och dessutom gratis.

Jag har gett upp hoppet på att köpa frimärken till mina vykort. Enda stället man kan köpa dom på är uppe i chora. Så jag får skicka dom när jag kommer hem. Svenska posten hjälpte till att bygga upp grekiska posten på 80-talet. Och nu har dom följt svenska postens exempel. Man hittar inte posten någonstans! Ja, brevbärarna finns kvar, både här och hemma.



Fortfarande fattar jag inte riktigt att jag är här. Jag ställer mig och tittar på vindruvor och blad och bara njuter en bra stund. Och jag är så lycklig!

Birgitta.
Svara med citat