Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2011-06-23, 21:10
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 47
Standard Sv: Första luffen

Vet inte om du redan bokat flyg, men här får du min uppfattning.
Tre öar på två veckor är lagom, inte fler, det blir alltför stressigt. Naxos är också en bra ö att sluta ö-luffen på. Bäst är att börja och sluta på en ö, men det går bra med Aten också, framför allt går det fler flyg dit. Men det känns alltid lite bökigt att ta sig dit, är man på en ö med direktflyg hem kan man koppla av och ta det lugnare, kanske åka dit några dagar innan flyget går hem så man slipper stress. Budget kan jag inte svara på, det var många år sedan jag reste i juli. Beror ju också på om man vill ha pool, utsikt, AC och så. Barnen älskar att ö-luffa, de är stora nu, men under många år reste de runt bland Greklands alla öar, och de älskade det, så mycket att de själva ö-luffar nu. Tröttnar man på en ö åker man till en annan, är boendet inte bra byter man. barnen träffar oftast lekkamrater, särskilt på "svensköarna" (Koufounissi, Naxos) men mina barn har lekt mycket med grekiska barn och även med barn till turister från andra länder. Det kan väl i så fall vara nackdelen, att de har så roligt att de inte vill byta ö eller inte ens åka hem!

Trevlig resa!

Mia
Svara med citat