Ämne: Covidtestning
Visa ett inlägg
  #88  
Gammal 2020-09-30, 22:07
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Covidtestning

Kan inte låta bli att uttrycka min frustration över de nya restrektionerna här i Sverige!
Besöksförbudet på äldreboende slopas, evenemang för 500 pers tillåts och alla möjliga matcher spelas redan.
Är det bara jag som reagerar?! ...Nej det tror jag ju absolut inte..men jag ventilerar gärna lite tankar.
Antal fall har börjat öka igen..många idrottsföreningar har drabbats, skolor och festarangemang har fått covidökningar.
Och för att inte tala om TV4 och Idol
Helt sanslöst hur dom har kunnat låta "ungarna" kramas och sjunga ihop..bli smittade..sjunga igen trots coronapositiva! Vilka signaler ger det?! Jo att det är ju inte alls så farligt att ha viruset.

Varför lätta på restrektionerna nu?! Vi har ju ett aktivt virus som snurrar runt bland folket!
Det såg ju rätt bra ut för några veckor sen. Kunde vi inte fått hålla ut ett tag till, haft samma regler, innan man släppte på förhållningarna. Kanske..kanske vi hade fått lite bättre siffror då.
Nu känner jag mig helt uppgiven inför en höst o vinter när många fler kommer att smittas. För inte kan det väl räcka med att det ska vara 1 m. mellan personerna i en lokal för att man kan vara "säker"?!
Näe..hur tänker "dom"?!
Phuu..nu har jag lättat på trycket..
/ Kajja ..som fortfarande inte är sitt vanliga jag.
Svara med citat