Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2008-08-06, 08:05
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bra billigt boende på Folegandros

Min erfarenhet är att det fläktar bra i Chora eftersom byn ligger högt och ön är så smal men naturligtvis kan det bli varm vid värmebölja även där. Jag var där en vecka i augusti för några år sedan och då frös vi ett par kvällar. Förra året var jag där nio dgar i början av juni och då var det perfekt att bo i Chora. Boendepriserna är mycket lägre då och jag upplevde hamnbyn som ödslig och trist dessutom pågick det en ombyggnation av hamnen.

Boendena i Chora är som Siri skriver efterfrågade och många håller hög standard. Jag betalade 25 euro på Aegeon och det var verkligen prisvärt eftersom det är mycket fint och väldigt välskött. Tre minuters promenad från centrum av Chora passade mig perfekt och sen var det bara att vandra ut på öns vägar och stigar som låg nästan bakom knuten. Folegandros är en attraktiv ö för människor från många länder och det är nog inte direkt lågbudgetresenärer som är den stora målgruppen. Jag upplevde dock stämningen som mysig och genuint äkta. Maten är god, rustik, vällagad och enkel och tavernorna samt Chora i övrigt motsvarar alla mina förväntningar.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2008-08-06 klockan 08:09.
Svara med citat