Visa ett inlägg
  #110  
Gammal 2019-04-29, 12:52
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Mondag 29.4
Hejsan!
Kul att ni fragar om saker och ting peau Karpathos!
Vad anbelangar det nya sjukhuset, som ligger en bit mot Aperi. Det aer faerdigt till 95% och skall snart tas i bruk. Det gamla sjukhuset mitt i stan, ska visst bli ett hem for gamla.
Janne, naesta stora vidunder till hotell blir ju mitt emellan Konstantinos och Alimunda, men for tillfaellet aer det bara en stor grop i marken.....
Igar kom det ytterligare tio gaester till Zephyros, och jag fick grannar i rum nr 5, daernere i gaveln, som man gar ner i....Det aer en moder och tvenne dottrar, och vi sprakade litegrann, naer dom satt i baren, och jag haemtade mina tva kartor, en 1.60.000 och en 30.000 som dom fick lana....Sen sa dom att dom var hungriga, sa jag erbjod mej att sticka med scootern och fixa giros, och det tyckte dom var bra. Tyvaerr var Erasmia staengt, sa jag aterkom utan giros, men erbjod mej att laga mat, for jag hade 800 gr kottfaers i min kyl, plus diverse gronsaker och makaroner. Dom tyckte det laet bra, sa jag fraeste upp faersen med gronsaker,vatten, kryddor och lite ketchup, och kokade makaroner, detta kaekade vi utanfor deras rum, for dom hade ett storre bord....Det gick fort, dom bidde maetta, och jag lirade nan lat pa min fiol, sen spelade jag en del musik pa min musikbox, sa vi hade mkt trevligt framat elva, da de gingo till saengs....
Idag har jag och Andreas varit uppe pa Garden Villa, och startat med att fylla poolen, sen satte jag upp en beslag inne i duschen pa nr 8 plus en ny slang och munstycke....Trodde inte min lilla Makita skulle kunna borra i vaeggen, men till min forvaning sa gjorde den det....Sen snyggade jag till kylskapets nederkant, som var en aning rostig, sa allt gick som en dans. Vaedret aer superfint, ca 26 grader och lite vind, helt perfekt....
Nu till Nena for lite god mat till lunch.....
Vi hors!
Mikke
Svara med citat