Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2005-02-22, 13:23
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Sydkusten/Plakias

Tack för Din omtanke om mitt onda ben samt, informationen Länken om Kreta har jag redan i mina Favoriter, tillsammans med många andra Kreta-länkar. Det boende du beskriver låter så MYSIGT. Hur långt är det ner till byn o stranden därifrån Är det brant eller någorlunda "slät mark"? En promenad på ett par hundra meter är alls inget hinder även om jag formligen älskar att ha havet "precis utanför dörren" Vi bor så i vårt vanliga liv, havsviken o bryggan ligger max 150m från "vårt" hus och vi har en härlig utsikt från fönstret o balkongen i allrummet Det där med valnötsträdet bakom huset lät lockande. Det säjer mej att det borde vara lummigt o grönt runt huset. Om jag kommer ihåg rätt, från vår snabbvisit i april-98, så ligger Plakias i "änden" av en grön dalgång. Vägen ner mot byn o havet kantades av vackra, lummiga trädgårdar Stämmer det månne. Så var det mycket branta bergsmassiv i bakgrunden. Vägen slingrade sej i en ravin, (vi körde österut mot Spili), och det kändes nästan lite instängt. Men pampigt o vackert var det
Ytterligare en fundering; "lummigt o grönt", säjer mej att det kan vara myggrikt. Om så är fallet bör man väl rusta sej med diverse "skrämma-bort-myggen-utrustning"
-Kreta, ett eget land............../Birgitta

Senast redigerad av Kalimera den 2005-02-23 klockan 07:29.