Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2012-02-22, 09:17
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Sv: Åter till Plakias

Måndag 20/2

Ännu en strålande morgon. Fortfarande kyligt, men så snart solen kommer över bergen så stiger temperaturen. Ser ut att bli ännu en fin dag.

För min del blev större delen av dagen vikt åt arbete. Satt uppkopplad mot kontoret och utförde sådant som kan göras på distans utan att ha tillgång till annat material än mail och datafiler m m. Lite trist men, mer eller mindre, en förutsättning för att ens kunna åka iväg. Det blir ändå inte lika koncentrerat som om jag var kvar på kontoret. Här blir det små avbrott för fika, prata med områdets Handyman, någon granne osv.

Fram på eftermiddagen när det var dags för en promenad med Bosco, tog vi bilen och åkte upp genom Koutsifo-ravinen:



Efter allt regnande i vinter så finns det nu ett vattenfall mitt i ravinen:



Väl igenom, stannade vi i den lilla byn Kanevo och tog en promenad. Här, liten ovanifrån, ser man ner, och in i, Koutsifo-ravinen:



Här, lite högre upp i bergen, var det inte lika soligt och varmt, men det blåste inte vilket gjorde att det ändå var riktigt skönt. Här en vy över dalen och bergen västerut med Kali Sikia i bakgrunden:



Tog en liten grusväg upp efter bergssidan fram mot ett litet kapell:



Dörren gick inte att stänga helt så vi tittade in. Trots att det var litet så var det väldigt fint, och många fina föremål. Fantastiskt att det får stå ifred med dörren öppen, annars hägnas ju allt noga in och låses.



Sen tillbaka hem för en fika och en liten siesta.

Kvällen avslutades som vanligt hos Sifis. Idag var det dock hustrun Anna som skötte ruljansen. Sifi har åkt till Aten några dagar, oklart varför.

Som kommentar till frågan om Sifis är bäst, så kan vi dels hålla med Birgitta (ja vi är lite jäviga) men hans mat passar oss - och dessutom, så här års är Sifis enda alternativet. Alla andra tavernor är stängda!
Svara med citat