Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2011-09-15, 11:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Jag har pratat med SAS för info och de vet inget om ev strejk...."de grekiska kan man inte uttala sig om förrän de faktiskt ÄR igång." Jag kommer hur eller hur att få besked via sms så nu åker vi till Lund i morgon eftermiddag för vår träff med vänner där innan avfärd till Kastrup i ottan på söndag morgon....Man får väl hoppas på ombokning till måndag annars..Men FAAN att man missar ett dygn på detta sätt och jag undrar vad de strejkande tjänar på i detta fall..Lön får de ju tydligen ändå "då strejken inte drabbar statskassan" (facket betalar och då är den laglig) så för dem själva är det självklart mysigare att slippa jobba 48 tim men hur tänker de då?? Alla i turistnäringen förlorar ju alla pengar man som utebliven turist skulle lagt i Grekland. Känner de ingen solidaritet med de egna som drabbas??
Vi har nu en till resa bokad i år till Aten, dagen före julafton, men då är det säket strejk också (en perfekt dag) men 2012 blir det nog faktiskt INTE Grekland hur gärna vi än vill och även om planerna redan börjat ta form för till den resan krävs det både flyg, buss och båt mellan öar och det blir för osäkert med alla strejker...Man tappar resglädjen..

Mina vänner på Tinos som ska bevaka läget åt mig via TV är FÖRTVIVLADE på alla dessa strejker...

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2011-09-15 klockan 12:05.
Svara med citat