Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2011-06-01, 10:03
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Eventuella strejker blir nog en baggis i sammanhanget. Katastrofen blir för alla de greker som kommer att missta sin försörjning. Nu har grekerna kniven mot strupen men att låta landet gå i konkurs vilket de gör utan nya pengar från IMF och EU skulle vara katastrofalt för hela Europa. Får grekerna bättre villkor än de andra krisländerna blir det också problem så jag gissar att det finns en del som sover dåligt nu.

Eva
Strejker är det varje dag runt om i landet, nu har det verkligen nått botten för alla, nja inte riktigt alla en del skitstövlar har ju kunnat roffa åt sig under åren.
Min man har inte haft jobb på hela våren och jag jobbar inte. Jag kan säga att vi ligger sömnlösa på nätterna. Tur att grekiska familjer ställer upp på varandra men de kan man inte räkna med hur länge som helst.

Nu har vi kommit fram till att dottern och jag stannar i Sverige i sommar, jag försöker hitta ett jobb och blir det ingen bättring kommer även mannen upp. Sonen blir kvar om han kommer in på universitet till hösten. Många tårar har fällts kan jag lova att lämna min son och även kanske min man om han inte kommer upp. Dottern siktar på att börja i gymnasiet i Sverige till hösten, så då blir hon och jag kvar ialla fall ett par år framåt. Att splittra familjen känns så tungt.

Med sorg i hjärtat l ämnar jag mitt hus som jag själv varit med och slitit för att få klart, alla vänner och min mans familj, vågar inte tänka på den dagen.

Är det någon som har tips på jobb till mig, har jobbat på HAO i receptionen och även på ingeniörsbyrå i en reception, med hemtjänst och långvård men kan tänka mig att ta ett städjobb till att börja med bara jag har ett jobb, alla tips emottages.

Många greker flyttar ut från Grekland nu, många rån och mord i Aten.

Vart tog vårat härliga land vägen