Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2019-06-13, 16:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 740
Standard Sv: Från Norrbyskär via Maln till Cykladerna.

Jag citerar Jeremias i Tröstlösa:
"Man borde inte sova när natten faller på". Fast jag tycker tvärtom att man borde inte sova när gryningen infaller. Att sitta på balkongen och bara lyssna på tystnaden.
En stor rovfågel i skyn tycker också om tystnaden och svävar runt. Ett par fiskare i sina båtar försöker göra sig så tysta som möjligt när dom går ut. Katterna sitter i hamnen och tittar på båtarna. Vid kvart i 6 dras motorn på Express Skopelitis igång och prick klockan 6 stävar hon ut. Vid 7-tiden dras det första ankaret upp på en segelbåt. Då börjar det också börja röra sig i byn. Ett par frukostställen öppnar vid halvåtta-tiden.




Vid 10-tiden tar jag promenaden mot Xilokeratidi för att göra ett besök hos Titikas studios. Hon berättar att det är ovanligt många svenskar som har bokat hos henne i år. Med mig hem fick jag en flaska "Amorgos Röda Guld".


Xilokeratidi



Till OrganicGarden Centre skajag gå tillnågon dag.


Och ankorna finns kvar


Idag har skolan slutat för terminen här på Amorgos och nu stundar pingsthelgen. Så det blir nog en hel del liv och rörelse till helgen. Damfrisörskan har bråda tider. Många äldre damer vill färga håret i en mörkare toning. Även jag har varit hos Maria, men jag behöll min vita färg på håret.

Vädret har hittills bara varit bra, inte för varmt, inte för kallt. Inga mörka moln som brukar ligga som en mössa över bergen. Vinden är också ganska vänlig. Ni vet att det ibland inte är roligt här när det blåser.

Birgitta
Svara med citat