Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2009-04-26, 17:56
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Update från Naxos!

Hej!
På allmän begäran kommer här en liten update!
Anlände sent i onsdags kväll med Blue Star från Aten. Lyckades efter en del letande hitta bra boende på Maroulis Studios. 250 euro/mån, tredje våningen med balkong! Helt ok pris. Halva stan var involverade i mitt lägenhetsletande och tack vare alla underbara människor nu så har jag hittat mitt hem för i sommar.
Nästa steg var att hitta jobb... Jag har krokar överallt, och det verkar som att det löser sig. Imorgon måndag ska jag hjälpa till på On The Rocks med att röja upp i baren, och eventuellt jobba lite på torsdag när det är öppningsfest.
Väntar besked från Prime också, och ett flertal andra ställen som jag varit och kikat på. Mycket att välja mellan!
Annars så har jag goda chanser på en restaurang, jag väntar på besked därifrån. Men pröjset var bra och man jobbar "bara" sex dagar i veckan mot normala sju, som det är på de flesta andra ställen.
Igår stötte jag på Janne på Scirocco, kul att ses i verkligheten! Vi pratade om allt möjligt men tyvärr reste han inkognito och hade ingen kalimeratröja till övers... Jag glömde mina t-shirts hemma, har bara linnena med mig och det är alldeles för kallt för att ha linne nu. I skrivande stund sitter jag på nyöppnade italienska restaurangen Sottovento (före detta Pepe Verdi eller något liknande). Rekommenderar er att gå dit! Underbar mat och trevliga människor!
Och tack NaxosLotta för goda tips och råd! Jag kommer definitivt besöka er för ett skrovmål thaimat!
Nu har jag snart ingen kräm kvar i batteriet på min laptop, så jag kan inte berätta allt. Men fler updates kommer!
Kalimerare som är här på Naxos och ska jobba, säg till om ni behöver hjälp med boende! Det finns fortfarande lediga rum där jag bor, och jag har lite koll nu på var det finns långtidsboende. Inte helt lätt att hitta om man inte vet var man ska leta eller vem man ska fråga.
Hoppas vi ses i sommar!

Veronica - från ett soligt men kallt Naxos
Svara med citat