Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2008-10-11, 21:46
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Hjalp oss i Grekland!

Nu mina vanner har vi bestamt oss.
Och visst, kanske ar det trakigt att atervanda till samma o nar det finns sa manga karameller att valja mellan.
Men jag ville sa garna visa sallskapet on, och det kandes sa tryggt och skont - precis vad vi behovde nu - sa visst blev det Naxos.

Fran borjan tankte vi byta till Syros efter nagra dagar, men sa trivs vi sa himla bra pa Pension Sofi och med ett Naxos fullt av greker, sa vi stannar har hela veckan. Det kanns tip-top.
I dag akte vi runt med bil i bergen och spanade pa rovfaglar under morka moln, lyssnade pa getternas klingande och lunchade i ett oerhort stillsamt Apiranthos.
En snabbkontroll av stranderna narmast soderut fran Chora hann vi ocksa med - ode en hostdag som denna. Men harligt.
En sandhog hade blast in pa vagen mellan surfstranden och flygfaltet... pa en taverna vid Plaka holls fodelsedagskalas med rosa ballonger... en mor och hennes lilla barn sprang med vinden langs stranden. Sa manga harliga sma detaljer som gor en dag harnere.

Naja, ska inte skriva mer nu, ni for lasa mer i resebrevet. Nu ska jag salla mig till Lasse som kollar Sverige-Portugal intill ett stort gang greker som pa en storre teve kollar Greklands match har pa biljardcafeet.


Tack for alla rad och tips, de sparar jag till nasta resa :-)
Svara med citat