När det gäller tavernor i närheten så har ni en alldeles nära Harmony, "O Manolis." Här kan man sitta vid bord som står i sanden direkt på den fina långa Maragas-Plakastranden. Här äter man gott och billigt medan man njuter av den vackra solnedgången.
Följer ni stranden åt Agia Annahållet, så kommer ni efter 5 min. promenad till "Paradiso." Den tavernan har ni säkert sett bilder på, man kan sitta under ett stort träd alldeles vid stranden, Prova gärna deras ostpaj - jättegod!
Fortsätter ni 5-10 min. till är ni i Agia Anna och där finns "Gorgona." De har fantastiskt god mat, massor av smårätter att välja bland. All mat finns i kyldiskar under glas så det är bara att titta och välja.
Det är en kort promenad från Harmony in till Agia Anna och här finns en hel del tavernor att välja bland, Gorgona är dock vår favorit. Här finns även några barer.
Sedan kan ni ju ta bussen in till Naxos stad, den tar 20 min. och går från Maragas camping, alldeles nära ert hotell. Glöm inte att förköpa biljett, det gör ni enklast vid entrén till campingen, köp även till hemresan så slipper ni tänka på det sedan.
Ha det så skönt på Naxos, vi stortrivdes på Harmony när vi bodde där förra året.
Ann-Kristin