Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-19, 14:39
FrazzeTiger2s avatar
FrazzeTiger2 FrazzeTiger2 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mygg, prisläge

Hej!

På Santorini är det dyrast, särskilt om du väljer en soft restaurang längs med Calderan, räkna då med 25 EUR / person (förrätt, huvudrätt, dessert & vin). Paros och Naxos ligger något lägre och där får man nog räkna med 15-18 EUR / person.

Jag har lite små problem med myggor och noterade att de på Paros älskade mig, tyvärr, så där får man riktigt dränka in sig i "mygg dödar medel". Har dock inte upplevt några myggor vare sig på Naxos eller Santorini (är där i September varje år). Titta på Teknik magasinet där kan iaf elektriskt rack finnas.

Katamaranerna ställs in i regel när det blåser mer än 10m/s, vilket tyvärr kan ske relativt ofta i Kykladerna. Hade förrförra året planerat att åka med Flying Cat 4 Santorini-Aten, vilket skulle ta "bara" 4 timmar men det blåste mer än 10m/s så vi blev ombokade till att åka med Blue Star istället, vilket då tog 8 timmar +. Jag älskar grekiska övärlden så visst kan jag gilla att sitta på en båt i 8 timmar + MEN när man endast 1v. tidigare åkt långsam båt Kos-Naxos 10 timmar + då ville man bara komma till Aten snabbast möjligt förrutom flyg.

Trevlig resa!!

//Annette, 43 dagar till take off...
Svara med citat