Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-15, 18:31
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Hur träffades du och Grekland?

För min del blev jag och Grekland bekanta med varandra 1996. Meningen var att jag tillsammans med arbetskamrater skulle åka till Sydafrika på en vecka. Resan ställdes in och vi fick alla 10.000 kr istället. Många hade "hål" att stoppa pengarna i, men jag bestämde mig för att inget skulle få stoppa min resa. Efter en del funderande tyckte jag att det var lite väl tufft att åka till Sydafrika ensam...nej ingen annan skulle använda pengarna till en resa...så jag ändrade planerna till en 3-veckors luff i grekiska övärlden.

Frågan var vilka öar jag skulle åka till, så det blev att läsa en hel del om olika öar. Till slut valde jag att flyga till Santo, bo i Oia...en grottlägenhet..i 2 dagar för att sedan åka vidare till Amo...och så här blev det efter Santo, 1 vecka på Amo, plus en vecka på Paros, 3 dagar på Naxos och 2 dagar till på Santo innan hemfärd. Min öluff startade den 29 april och jag åkte hem den 18 maj.

Kärleken till grekiska övärlden uppstod när jag stod på altanen till min grotta på Oia och tittade ut över Calderan och allt det blå, det kändes som jag hade kolsyra i blodet, det bara bubblade av lyckokänslor!!

Yanna som förutom grekiska övärlden, sen dess bara varit i Amsterdam.
Svara med citat