Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2007-07-11, 17:51
91ans avatar
91an 91an är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Asmundtorp
Inlägg: 48
Standard Sv: Apollos resor till Kos.

Hej
Kefalos ligger 4,5 mil söder om Kos-stad. Den lilla byn Kefalos ligger uppe på berget(kulle) ca 2 km från havet. Men nere vid havet i den fantastiska bukten ligger hotellen. Här finns också små supermarket, barer och discotek. De flesta turister som kommer till Kefalos kommer från England.
Vi har lärt känna en hel del, eftersom de kommer tillbaka år efter år (precis som vi). Här är mycket lungt om vi jämnför med Kos stad. Men här är ändå ett bra utbud för de yngre. Våra barn reser gärna hit, och de är mellan 20-27år. Vi stormtrivs här eftersom här är så lungt. Under alla år vi har varit här, har jag sett 4 st fulla ungdommar och en kraftigt berusad "dam".
Och vi har varit i Kefalos 19 veckor totalt, på 11år.
Vill man koppla av och njuta, då ska man åka till Kefalos. Ska man supa och leva rövare, ska man (helst stanna hemma) åka till Kos-stad.
Vi har provat på att cykla, och det fungerar mycket bra. Vägarna är idag, i mycket bra skick, nästan alla vägar är asfalterade. Då (1996) när vi provade på att cykla i omgivningarna runt Kefalos var det bara en asfalterad väg, resten var dåliga grusvägar.
Jag skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst om Kefalos och Kos, vi älskar denna plats. Så har ni något mer ni undrar över? Så är det bara att fråga.
Jag har en hemsida där jag lagt ut lite bilder från Kefalos och Kos.
http://480sweden.spaces.live.com/
Där är ni välkomna att titta.
Ha en skön sommar, vi kanske ses
91an

Senast redigerad av 91an den 2007-07-11 klockan 18:17.
Svara med citat