Ämne: Inkastare...
Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2007-07-11, 02:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Inkastare...

Men inkastarna förbjöds ju för 5 - 6 år sedan! Och på vissa ställen så verkar det fungera... I Athen? Nä knappast... Vissa andra större ställen, nja... Men det är nog bra om man drar till snaran ett snäpp till.

Om de går på mig på ett lite trevligt sätt så brukar jag säga: Issos metá, med ett leende, vilket betyder "kanske senare". Leendet betyder samma sak både på Grekiska och Svenska... Då tappar inte de ansiktet och jag har inte lovat något. Vi kan då båda gå åt var sitt håll "med händerna på ryggen..." med hedern i behåll.

Vid något enstaka tillfälle, när jag varit riktigt irriterad, har jag sagt: Fige Vlacha. Fige = Stick. Vlacha = Fåraherde. I överförd bemärkelse i Grekland betyder Vlacha även Idiot! Det har vid tillfälle gett upphov till viss irritation... Men eftersom jag är nästan blond, 1,80 lång och väger dryga 80 Kg så slutar det med att inkastaren skäller som en bandhund och jag ler hånfullt...

Jag kan vara väldigt irriterande om nu någon missat det... Jag kan dessutom via mitt ansiktsuttryck informera den på andra sidan om vederbörande ska hamna på sjukhus. Eller på ett betydligt trevligare ställe...

Men jag har slutat använda M-ordet efter en insident på flyplatsen...

En Limousinchaufför försökte envisas med att jag skulle åka med honom till Rafina för väldigt mycket pengar när jag tänkte ta taxi. Så jag informerade honom om vad jag tyckte han kunde göra med mina mer intima delar, vilket han inte uppskattade... Han blev sur. Jag förstår inte varför?

Men "förlåt och glöm". Det är ju inte så stor sak. Det gäller ju bara att säga Nej! På ett vettigt och korrekt sätt! Man kan inte låta semestern bli störd av sådana saker.

Peter
Svara med citat